ساختار سازمانی
نویسنده : مدیر سایت    
دوشنبه 23 مرداد 1396
    
بازدید: 8089
    
زبان : فارسی
    

مشاوره ساختار سازمانی

ساختار سازمانی شیوه‌ای است که به وسیله آن فعالیت‌های سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ می‌شوند. سازمان‌ها، ساختارهایی را به وجود می‌آورند تا فعالیت‌های عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند.

ساختار سازمانی تصریح می‌کند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی، همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند. ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص می‌کند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستم‌هایی است که به وسیله آنها همه واحدها یکپارچه می‌شوند و در نتیجه ارتباط در سازمان تضمین خواهد شد.

ساختار سازمانی، چارچوبی است که مدیران برای تقسیم و هماهنگی فعالیت‌های اعضای سازمان آن را ایجاد می‌کنند. ساختار سازمانی سازمان‌های مختلف با هم متفاوت‌اند زیر شرایط محیطی و راهبردها و اهدافی که سازمان‌ها دنبال می‌کنند، با هم تفاوت دارند. ساختار سازمانی الگوهای تعیین شده برای روابط میان اعضای یک سازمان است و نظامی رسمی بوده زیرا مدیران ارشد بطور رسمی آن را پدید می‌آورند.

ساختار سازمانی مناسب می تواند به نوعی تضمین کننده حیات و بقا سازمان شما باشد...

چه بسا سازمانهایی که به دلیل نداشتن ساختار سازمانی مناسب ، سرعت تغییراتشان و عکس العمل آنها در قبال تغییرات محیطی کند بوده و با مشکلات فراوانی حتی توقف و شکست کسب و کار مواجه شده اند.

مهندسی مجدد کسری سیستم ، آماده ارائه آموزش ،مشاوره در حوزه ساختار سازمانی و طراحی بهینه ترین ساختار برای سازمان شما می باشد.

***لطفا از مشاورین با صلاحیت ، حرفه ای و متعهد استفاده نمایید.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.